Patrik först vid första

Snyggt bildbevis
Först till kontroll I! Grattis Patrik!

Tävlingsformatet börjar ta form. Jag hade hoppats att det skulle ta något dygn till innan det var dags för andra kontrollen. Jag måste nämligen erkänna att jag inte har 24 kontroller att presentera, tyvärr. Men de jag har kvar kan säkert ta 23 dagar att klura ut och besöka. Hoppas rejäl djupsnö hjälper mig! Det är ju på gång, eller?

Apropå 305,9:an så hette den 309 på backstreckskartan från 1899 (landhöjning, någon?) och på senaste utgåvorna av gröna kartan har den ingen höjduppgift alls. 305,9 kommer kanske från någon 50-talsutgåva av grönsaksbladet. Någon som kan bekräfta?

Kommentarer
Postat av: Nils

Förklaringen till att punkt 305,9 var högre förr var att det då låg en tremetersglaciär på platsen. Så måste det vara!

2009-12-01 @ 21:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0