Kontroll VIII, gölen S sidan

Den bedårande rostpatinerade skärmen lyser i höstdiset
Kontroll VIII

Högvatten och isskorpa vid fototillfället. OSO
Kontroll VIII, OSO

VNV
Kontroll VIII, VNV


Mot NO
Kontroll VIII, NO

En kontroll som jag gärna tar när jag ligger i stråket. Borde vara enkel men man måste skärpa sig annars är risken för parallellfel stor. Det är en skön tillfredsställelse att skymta skärmen mellan tallkvistarna, man känner banden till forma tiders orienterare. De hade säkert större besvär att finorientera in till det lilla vattenblänket.
Ungskogen håller på att växa upp, snart är det perfekt orienterarskog - lättlöpt men begränsad sikt. Den gången jag hade med kameran stod en jägare på en närliggande höjd och ropade efter sin hund. Han verkade van vid det. Jag skulle bli orolig, och om hunden kom tillbaka vem vet vad den kunde ha med sig i släptåg från snåren?

Kommentarer
Postat av: Arrangemangssektionen

Gölen 300m NO från tvära kurvan i Finnbo/Christer o Kalle

2009-12-21 @ 18:50:42
Postat av: Nils

Christer o Kallle> En bra gissning. När får jag se ett foto? ;-)

2009-12-21 @ 19:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0